09 / 06 / 2024

Laver din virksomhed disse 4 fejl online?

Igennem mine sidste 9 år i webbranchen har jeg set flere virksomheder begå disse 4 fejl med deres hjemmeside, som resulterer i tabt omsætning og markedspotentiale.

Hjemmesiden er ikke simpel & henvender sig ikke til målgruppen
En af de mest almindelige fejl er, at hjemmesiden ikke tydeligt henvender sig til virksomhedens målgruppe gennem branding og visuel profil. Derudover mangler der ofte simple forklaringer på virksomhedens produkter eller services. Potentielle kunder, som ikke har tid til at læse al tekst eller bladre igennem alle sider, kan hurtigt blive tabt. Det er derfor afgørende, at hjemmesiden klart og tydeligt forklarer, hvad virksomheden laver.

Langsom loading tid
En anden stor fejl er langsom loading tid på hjemmesiden. Kunder gider ikke vente, og hvis hjemmesiden loader for langsomt, vil de hurtigt hoppe videre til en konkurrent med en hurtigere hjemmeside. Dette kan direkte påvirke omsætningen negativt.
Dette er ofte de grunde der gør, din hjemmeside er for langsom:

– Hjemmesiden er for gammel, og har ikke fulgt med udviklingen
– Der er ikke blevet opsat en korrekt server samt caching til at forbedre loading tiden
– Hjemmesiden er ikke udviklet korrekt op imod hvor stor hjemmesiden skal være.
Derfor kan der ofte komme flere omkostninger ved at starte med en for lille webshop, hvis man forventer at skalere størrelsen på siden, samt salget.
I flere tilfælde kræver det en helt ny løsning der lever op til efterspørgslen.

Hjemmesiden er ikke udviklet op i mod Googles krav, for en god placering
Mange virksomheder bruger rigtig mange penge på SEO tekster og SEO analyser, uden at have det rigtige fundament til at kunne eksekvere disse dele, til en forbedret placering. Her kommer man desværre ikke lang med sine penge, hvis målet er at forbedre sin placering.

Hvis hjemmesiden ikke er udviklet efter Googles krav til teknisk SEO, betyder det at de risikerer at ende på den dårlige side af Google, hvor den eneste vej til toppen er gennem betalt marketing som f.eks. Google Ads. Ved at udvikle en hjemmeside, der lever op til Googles krav, kan man naturligt og organisk forbedre sin placering uden brug af store marketingbudgetter. Kombineret med den rette marketingstrategi kan en korrekt udviklet hjemmeside hurtigt og billigt overhale konkurrenterne.

Manglende fokus på Trustpilot & Google anmeldelser
I dag er det vigtigt at have en aktiv og positiv Trustpilot-profil samt gode Google-anmeldelser. Det bliver mere og mere almindeligt at lave et baggrundstjek på en virksomhed, før man handler med dem. Gennem Trustpilot kan potentielle kunder hurtigt danne sig et indtryk af virksomheden, og en god Trustpilot-score kan være afgørende for ikke at blive sorteret fra. Google-anmeldelser er ligeledes vigtige, da de fremvises på virksomhedens Google My Business-profil. Her vil den profil med flest 5-stjernede anmeldelser ofte blive prioriteret, hvis to virksomheder konkurrerer om det samme navn eller søgeord.

Kaj Eli Joensen - Direktør af Censio
Skal vi hjælpe din vækst?

Kaj Eli Joensen

Direktør af Censio

Skal vi hjælpe dig?

Få et prisestimat på den løsning du leder efter.

Samle hele din webløsning, markedsføring, SEO, drift og support et sted, så du kan have ro maven, og få mere tid til at lave de du er god til.
+ 0
Kunder
+ 0 %
Gns. ROAS
+ 0 %
Gns. SEO forbedring

Se hvad vores samarbejdspartnere siger

Censio Web & Marketing

Skal vi tage en uforpligtende snak om hjælp til hjemmeside eller marketing?

Fortæl mig om dine udfordringer eller muligheder, og få en personligvurdering og et prisestimat af mig.

– Forresten… får vores kunder i gennemsnit 32% flere kvalificerede kundehenvendelser, +632% ROAS og +327 % SEO.

Censio Web & Marketing
Kaj Eli Joensen
CEO & Founder af Censio